Communicatie en citybranding
Coördinerend portefeuillehouder: Robert van Asten
Regie op gemeentelijke communicatie
In 2021 gaat de directie Communicatie & Citybranding (dCC) verder met het voeren van de regie over alle gemeentelijke communicatie. Ook citybranding is een kerntaak: wat is de positie en reputatie van Den Haag in binnen- en buitenland? Cruciaal: het strategisch en duurzaam bouwen aan het vertrouwen van alle Haagse betrokkenen. Dat doet de directie door het bestuur en de medewerkers te helpen om open te communiceren, allereerst met bewoners en organisaties in de stad, maar ook met internationale organisaties, bedrijven en toeristen.
Daartoe zet dCC haar expertise in op het gebied van heldere en tijdige informatievoorziening via de gemeentelijke kanalen, responsiviteit van de gemeentelijke organisatie, stakeholdermanagement, standpuntenonderzoek, media-management en -monitoring en gedragskennis.
In 2021 gaat de directie verder met de koers uit 2020 om in de vorm van een communicatiehuis te werken. Dat houdt in dat de belangrijkste opgaven van de stad worden verpakt in krachtige kernboodschappen die worden bekrachtigd door bestuur en het GMT. De directie wordt vanaf 2021 vooral rond deze opgaven georganiseerd. Dat geldt ook voor de bijbehorende begroting.