Indicatoren
Prestatie-indicatoren | Nulmeting 2015 | Realisatie 2019 | Begroting 2020 | begroting 2021 | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Aantal km fietspad binnen de bebouwde kom van Den Haag per 1-1 | 349 | 360 | 364 | 365 | 367 | 369 | 371 |
Aantal km fietsstrook binnen de bebouwde kom van Den Haag per 1-1 | 63,1 | 61 | 59 | 60 | 57 | 54 | 53 |
Aantal fietsparkeerplekken in Centrum, Scheveningen, stations en enkele RR-halten | 16.000 | 24.795 | 34.500 | 36.000 | 37.500 | 39.000 | 40.500 |
Aantal gerealiseerde fietsparkeerplekken | 120 | 9.600 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | |
Het aantal kilometers waar de positie van de fiets substantieel verbeterd is | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
Jaarlijkse fietsindex (hoe vaak wordt de fiets gebruikt) | 123 | pm | 131 | 133 | 136 | 138 | 140 |
Effect indicatoren | Peildatum/ -periode nulmeting | Nulmeting | Realisatie 2019 | Begroting 2020 | begroting 2021 | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aantal van de 15 toplocaties die in de Haagse Nota Mobliliteit (HNM) zijn benoemd die binnen de reistijdnorm bereikbaar zijn vanaf de twee dichtstbijzijnde (intercity)stations | 2013 | 9 | 9 | 10 | 10 | 11 | 11 | 11 |
Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van auto | 2013 | 36% | 31% | 30,2% | 29,8% | 29,4% | 29,0% | 28,6% |
Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van openbaar vervoer | 2013 | 14% | 18% | 17,9% | 18,0% | 18,1% | 18,3% | 18,4% |
Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van fiets | 2013 | 18% | 25% | 25,1% | 25,4% | 25,6% | 25,9% | 26,2% |
Aandeel verplaatsingen per jaar binnen Den Haag op basis van lopen | 2013 | 31% | 27% | 26,8% | 26,8% | 26,8% | 26,8% | 26,8% |
Het aantal buurten met een parkeerdruk van meer dan 90% | 2014 | 21 | 11 | 11 | 11 | 11 | 10 | 10 |