Programma's

Stadsdelen, integratie en dienstverlening

Indicatoren

Effectindicatoren: Click, Call & Face

Nulmeting 2015

Realisatie 2019

Begrot. 2020

Begrot. 2021

Begrot. 2022

Begrot. 2023

Begrot. 2024

Gemiddelde beoordeling van de bezoekers van DenHaag.nl.

             6,3

          7,0

       7,2

        7,2

        7,2

        7,3

        7,4

Gemiddelde beoordeling van de bellers naar 14070.

             7,4

          7,7

       8,0

       8,0

       8,0

       8,0

       8,0

Gemiddelde beoordeling van de bezoekers van de stadsdeelkantoren.

             8,3

          8,5

       8,0

       8,0

       8,0

       8,0

       8,0

Hoe scoort de dienstverlening?
De gemeente Den Haag wil minimaal een gemiddelde beoordeling van een 7 halen voor de dienstverlening aan de frontoffice. De verwachting is dat deze gemiddelde beoordeling door bezoekers van de stadsdeelkantoren (Face) en bellers naar 14070 (Call) ruimschoots wordt behaald. De beoordeling van de bezoekers via denhaag.nl (Click) is sinds de nulmeting gestegen. Met voortdurende verbetering van de informatievoorziening op de website en verbetering van digitale formulieren is de verwachting dat vanaf 2021 ook de gemiddelde beoordeling per afzonderlijk kanaal structureel boven een 7 uitkomt.

Prestatie-indicatoren

Nulmeting 2015

Realisatie 2019

Begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Begroting 2024

Percentage klanten dat binnen de (vast)gestelde normtijden wordt geholpen via www.denhaag.nl (uptime van de website)

99,94%

99,70%

99,94%

99,50%

99,50%

99,50%

99,50%

Gemiddelde wachttijd in seconden voordat klanten worden geholpen bij 14070

45

99

60

60

60

60

60

Percentage klanten dat binnen 5 minuten wordt geholpen bij de balies KCC

88%

88%

80%

80%

80%

80%

80%

Hoe snel worden bewoners geholpen?
Voor de website (click) is hiervoor de uptime de indicator. Ofwel de tijd dat een website bereikbaar is voor bezoekers. Dit is nooit 100%, omdat onderhoud moet worden  gepleegd. Dit betekent dat de website soms even niet bereikbaar is (uiteraard wordt onderhoud zo veel mogelijk in de ‘daluren’ van het gebruik van de website gepland). Omdat de komende jaren gewerkt gaat worden aan het actualiseren van de infrastructuur is de uptime voor de komende jaren iets lager begroot dan tot nog toe werd gedaan.

Kengetal aantal klantcontacten

Realisatie 2018

Realisatie 2019

begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Begroting 2024

Fysiek:

Via balies stadsdeelkantoren

288.891

223.601

237.000

160.000

155.000

150.000

195.000

Niet fysiek:

online www.denhaag.nl

3.432.144

4.054.553

3.710.000

4.100.000

4.180.000

4.260.000

4.340.000

Via 14070: call

427.198

407.484

406.000

380.000

380.000

380.000

380.000

Via 14070 chat

17.525

18.742

29.000

29.000

29.000

29.000

29.000

Via 14070: email

40.375

42.375

47.000

48.000

48.000

48.000

48.000

online14070 : sociale media

10.987

60.772

60.000

65.000

68.000

71.000

74.000

Via 14070 : WhatsApp

16.072

20.467

                -   

               -   

                -   

                -   

Hoeveel contacten met bewoners?
Voor de jaren 2021 t/m 2023 verwachten wij dat het aantal bezoekers aan de balies verder daalt. Deze daling is gerelateerd aan de afname van het aantal te vernieuwen reisdocumenten en de – wellicht door corona gestimuleerde – digitalisering. Vanaf  het jaar 2024 zal rekening moeten worden gehouden met een toename van het aantal klanten. De reisdocumenten die in 2014 zijn afgegeven met een geldigheidstermijn van 10 jaar gaan dan weer verlopen en zullen dan verlengd worden.

De website en de online dienstverlening is en wordt voortdurend verbeterd. Dit vertaalt zich enerzijds in een groeiend aantal bezoekers van de website. Voor 2021 zullen circa 4,1 miljoen bezoekers naar www.denhaag.nl gaan. Anderzijds zien we ook dat door de kanaalverbreding en verbetering een verschuiving tussen de verschillende kanalen optreedt. Het telefoonverkeer neemt volgens verwachting af, terwijl chat, email en social media een (lichte) groei laten zien.

Kengetallen

Realisatie 2018

Realisatie 2019

Begroting 2020

Begroting 2021

Begroting 2022

Begroting 2023

Begroting 2024

Aantal ingediende plannen voor de wijkbudgetten

                 -  

            134

            320

           320

            320

             320

320

Aantal participanten bij totstandkoming van de wijkagenda’s

                 -  

            140

            900

850  

850

850

850

Aantal aangemelde en gehonoreerde subsidieaanvragen leefbaarheid- en bewonersparticipatie

                 -  

            915

         1.100

        1.100

         1.100

         1.100

1100

Deze pagina is gebouwd op 06/10/2022 14:10:16 met de export van 09/08/2020 13:43:59