Den Haag Nieuw Centraal (investeringsproject Fietsenkelder (FJ611))
Algemeen | Financieel | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Datum van gegevens | 30-4-2020 | Looptijd | 2015-2020 | |||
Projectnaam | Den Haag Nieuw Centraal | Uitvoeringsbudget | 42,16 mln. | |||
Projectkenmerk | Investeringsproject | Planrealisatie | 88,93% | |||
Programma | Mobiliteit | Saldo eindwaarde | n.v.t. | |||
Portefeuillehouder | R. van Asten | Risicoprofiel | Hoog | |||
Samenvatting | 1-1-2020 | 30-4-2020 | ||||
Maatschappelijke effecten | GROEN | GROEN | ||||
Inhoudelijke kaders | GROEN | GROEN | ||||
Investeringen | GROEN | GROEN | ||||
Risico's en bandbreedte investering | GROEN | GROEN | ||||
Proces en informatie | GROEN | GROEN | ||||
Voortgang en planning | ORANJE | GROEN |
Wijzigingen:
De datum van ingebruikname van de fietsenstalling is verschoven van eind 2019 naar een voorziene datum in het voorjaar van 2020. Dit in verband met de noodzakelijk geworden tijdelijke inrichting van het maaiveld om de termijn tot start bouw van de woontorens op het KJ-plein te overbruggen en de effecten van de door het kabinet afgekondigde corona-maatregelen.
Omschrijving
Het fietsgebruik in Den Haag groeit. Met de toename van het aantal fietsen in de (binnen)stad moeten er voldoende stallingen komen. Om ook rond Den Haag centraal het fietsparkeren te verbeteren en tegemoet te komen aan deze toename, wordt er een fietsenstalling gerealiseerd onder het Koningin Julianaplein (KJ-plein). Samen met de bestaande stalling onder de stationshal ontstaat een capaciteit van circa 8.500 plaatsen. Daarmee is het één van de grootste fietsenstallingen van Nederland. Gebruikers van de fietsenstalling krijgen een goede en snelle verbinding met de stationshal en alle daar aanwezige functies en voorzieningen.